Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Με την ψήφιση προχθές του νόμου για την ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, «τακτοποιείται» θεσμικά μια σοβαρή εκκρεμότητα, δείγμα του παραλογισμού που διέπει σε πολλά σημεία της την ελληνική νομοθεσία, εξαιτίας της οποίας μέχρι σήμερα δεν μπορούσε να προχωρήσει η διαδικασία ένταξης του λιμένος Σιγρίου στο ΕΣΠΑ. Με διάταξη που περιλήφθηκε και καταλαμβάνει το άρθρο 50 του ψηφισθέντος νομοσχεδίου, αίρεται η ανάγκη νομιμοποίησης ή καθαίρεσης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων προκειμένου να γίνει το νέο λιμάνι.
Έτσι το Σίγρι στο παρά πέντε -μόλις λίγους μήνες πριν σταματήσει η ένταξη νέων έργων στο ΕΣΠΑ- δείχνει να μπορεί να προλάβει την ευκαιρία να αποκτήσει λιμάνι.
Τον προηγούμενο Νοέμβριο, μετά από αποκαλυπτικό δημοσίευμά μας, που αναφερόταν στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο, η τοπική κοινωνία του Σιγρίου διαπίστωσε πως για να γίνει το έργο του νέου λιμανιού, αναγκαστικά θα μείνουν οι ψαράδες της δίχως αλιευτικό καταφύγιο. Το δημοσίευμα προκάλεσε επιτόπια σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων φορέων που συγκάλεσε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Κώστας Μουτζούρης. Ακολούθησαν μια σειρά από παρεμβάσεις, όπως και συνάντηση του Περιφερειάρχη Νάσου Γιακαλή το Φεβρουάριο με το Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας, Αβραάμ Γούναρη, που διαβεβαίωσε ότι θα υπάρξει σχετικά νομοθετική ρύθμιση.
Ένα μήνα αργότερα, ο Νίκος Σηφουνάκης διαμόρφωσε τροπολογία την οποία προώθησε αρμοδίως για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την ένταξη του έργου.
Ο νέος νόμος
Χθες ο κ. Μουτζούρης ανακοίνωσε πως στο νόμο που ψηφίστηκε, με τελική πρόταση της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, περιλαμβάνονται προβλέψεις με τις οποίες «καθίσταται δυνατή η έναρξη εκτέλεσης των νέων λιμενικών έργων στο Σίγρι με διατήρηση του υφιστάμενου αλιευτικού λιμενίσκου, λογικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας.»
Ανάλογου περιεχομένου ήταν και το σχόλιο που έκανε ο πρώην Γραμματέας του Υπουργείου Αιγαίου και συνεργάτης του κ. Σηφουνάκη, Δημήτρης Καπετανάς, εξηγώντας πως με το άρθρο 50 του νέου νόμου, επιτρέπεται στα λιμάνια που έχουν αυθαίρετες εγκαταστάσεις και δεν νομιμοποιήθηκαν μέχρι το 2007, να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ και να γίνουν νέες λιμενικές εγκαταστάσεις, παράλληλα με τη νομιμοποίηση ή κατεδάφιση των παλιών. «Για τους μυημένους, το άρθρο δίνει μια δεύτερη ευκαιρία να προχωρήσει η ένταξη και κατασκευή του νέου λιμανιού του Σιγρίου. Ως “ηθικός αυτουργός”, γνώστης του θέματος, σπεύδω να τονίσω την αποτελεσματικότητα της συνεργασίας, στα πλαίσια της συγκυβέρνησης, των πολιτικών γραφείων του βουλευτή και πρώην Υπουργού Ν. Σηφουνάκη και του Γενικού Γραμματέα Λιμενικής Πολιτικής Κ. Μουτζούρη. Κι αυτό για την Ιστορία μιας και η περιοχή έλκει Δον Κιχώτες και Μαυρογιαλούρους.», σημειώνει ο κ. Καπετανάς.