Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ολοκληρώθηκε η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου στη Βουλή. Με αυτό ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον Οργανισμό και τη λειτουργία του Υπουργείου, τη λιμενική πολιτική, τη νησιωτική πολιτική, την ακτοπλοΐα και το εργασιακό πλαίσιο των ναυτικών. Το νομοσχέδιο δίνει πάρα πολλές αρμοδιότητες στον εκάστοτε υπουργό, ο οποίος με αποφάσεις του θα ρυθμίζει σχεδόν το σύνολο των ουσιωδών ζητημάτων που σχετίζονται με τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις στα νησιά του Αιγαίου.
Ιδιαίτερα σημαντικές είναι αλλαγές που εισάγονται και επιτρέπουν τη διαφοροποίηση της σύνθεσης του πληρώματος των πλοίων, τη δυνατότητα να συνάπτονται ατομικές συμβάσεις εργασίας, τη δυνατότητα να αντικαθίσταται τα μεγάλα πλοία με μικρότερα τους χειμερινούς μήνες στις ακτοπλοϊκές γραμμές κ.ά.. Ουσιαστικά οι ρυθμίσεις που εισάγονται, στόχο έχουν τη μείωση του κόστους λειτουργίας των πλοίων.
Επίσης δίνεται η δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες την καλοκαιρινή περίοδο να αξιοποιήσουν καλύτερα τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για αύξηση των εσόδων τους.
Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή, ο υπουργός Ναυτιλίας, Κώστας Μουσουρούλης, απέρριψε τις τροπολογίες για τη δρομολόγηση «πλοίων ασφαλείας» στα νησιά κατά τις απεργίες τής Π.Ν.Ο.. Κάτω από την πίεση της αντιπολίτευσης, έγιναν αλλαγές στο άρθρο 19 που αφορά τις συλλογικές συμβάσεις των ναυτικών. Ωστόσο ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία για το συγκεκριμένο άρθρο, όπως και για αρκετά άλλα επίμαχα άρθρα. Αυτός ήταν και ο λόγος που η ψήφιση του νομοσχεδίου δεν ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τετάρτης.
Από εποχή σε εποχή…
Ο βουλευτής Νίκος Σηφουνάκης στην τοποθέτησή του επεσήμανε ότι, ενώ μέχρι το 1981 οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά στηρίζονταν στις «καλοπροαίρετες» σχέσεις μεταξύ υπουργού και εφοπλιστών, έκτοτε καθιερώθηκαν οι άγονες γραμμές, με τις οποίες επήλθε διαφάνεια στις διαδικασίες και βεβαίως καλύτερη εξυπηρέτηση για τους κατοίκους στις ακριτικές και απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές. Με εξαίρεση την περίοδο μετά το 2004, που το κόστος για την επιδότηση των 53 άγονων γραμμών, από 18 - 20 εκατ. ευρώ, εκτοξεύθηκε σε πάνω από 100 εκατ. ευρώ και η ποιότητα εξυπηρέτησης χειροτέρευσε, η καθιέρωσή τους συνέβαλε στην ουσιαστική ανάπτυξη των νησιών, μέσω κυρίως της ενίσχυσης του τουρισμού, για τον οποίο η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία αποτελεί τον πλέον βασικό παράγοντα, όπως τόνισε ο πρώην υπουργός.
Επίσης, με πρόταση του κ. Σηφουνάκη θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο διάταξη νόμου με την οποία επιλύονται μακροχρόνια προβλήματα που υπάρχουν σε λιμάνια της χώρας, και ιδίως των νησιών. Με τη διάταξη λύνονται και ζητήματα που σχετίζονται με τις αυθαίρετες κατασκευές Σιγρίου και Άι-Στράτη.
Με σημασία
Από την πλευρά του, ο βουλευτής Παύλος Βογιατζής υπογράμμισε τη σημασία της θέσπισης του Ινστιτούτου Νησιωτικής Πολιτικής, όσο και της ρύθμισης για τα πλοία ασφαλείας (που τελικά δεν πέρασε). Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο θέμα του μεταφορικού ισοδύναμου, τονίζοντας την ανάγκη να προχωρήσει άμεσα μία ολοκληρωμένη μελέτη για τον ανατολικό αναπτυξιακό άξονα της χώρας Αλεξανδρούπολης - Ρόδου.
Ο βουλευτής ζήτησε ακόμη να επανεξεταστεί το θέμα των αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Σώματος, έχοντας κατά νου το παράδειγμα του παλιού λιμανιού της Μυτιλήνης, το οποίο πλέον είναι δρόμος και για τη μία πλευρά του είναι υπεύθυνη η Αστυνομία ενώ για την άλλη το Λιμενικό. «Πιστεύω ότι η Αστυνομία θα μπορούσε να αναλάβει την ευθύνη και για τις δύο πλευρές του δρόμου, ώστε το Λιμενικό Σώμα να μπορεί να ασχοληθεί με άλλα θέματα, που εμπίπτουν αποκλειστικά στις αρμοδιότητές του», τόνισε ο κ. Βογιατζής.