
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Σε θέσεις μάχης ΝΕΛ - Γενική Γραμματεία Αιγαίου
Ως αιτία πολέμου αντιμετωπίζει η ΝΕΛ την απόφαση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής να θέσει ζήτημα παραχώρησης αποκλειστικής εξυπηρέτησης ακτοπλοϊκής γραμμής Μυτιλήνης - Λήμνου - Καβάλας ή Θεσσαλονίκης, θεωρώντας ότι η πρόσκληση αυτή έχει ως μόνο στόχο να εξυπηρετήσει του ανταγωνιστές τής ΝΕΛ και να οδηγήσει την εταιρεία στην απώλεια των άγονων γραμμών που εξυπηρετεί τώρα.
Ως αιτία πολέμου αντιμετωπίζει η ΝΕΛ την απόφαση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής να θέσει ζήτημα παραχώρησης αποκλειστικής εξυπηρέτησης ακτοπλοϊκής γραμμής Μυτιλήνης - Λήμνου - Καβάλας ή Θεσσαλονίκης, θεωρώντας ότι η πρόσκληση αυτή έχει ως μόνο στόχο να εξυπηρετήσει του ανταγωνιστές τής ΝΕΛ και να οδηγήσει την εταιρεία στην απώλεια των άγονων γραμμών που εξυπηρετεί τώρα.
Χαρακτηριστικά, ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Ιωάννης Αβραντίνης, κάνει λόγο για «σκάνδαλο ολκής» και απειλεί πως θα προσφύγει στα δικαστήρια για να προστατεύσει τα συμφέροντα της εταιρείας. Θεωρεί ότι η νέα απόφαση αποτελεί συνέχεια της παράνομης απόφασης (κατά την άποψη της ΝΕΛ) που ενέκρινε πέρυσι το καλοκαίρι τη δρομολόγηση του «Blue Star Patmos» στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Σπιλάνης, ανταπαντά πως δική του δουλειά είναι να εξασφαλίσει την εξυπηρέτηση των αναγκών των νησιών και όχι των εταιρειών. Σε αυτό το πλαίσιο είναι υποχρέωση της εταιρείας να εξετάζει όλες τις υπάρχουσες εναλλακτικές λύσεις και να είναι προετοιμασμένη για όλα τα ενδεχόμενα. Σε κάθε περίπτωση, αν η ΝΕΛ τηρήσει τις υποχρεώσεις της, δεν έχει να φοβάται τίποτα, σημειώνει ο κ. Σπιλάνης.
Η πλευρά τής ΝΕΛ θεωρεί ότι η κίνηση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου θίγει τα συμφέροντά της άμεσα, διότι θα μειώσει τα έσοδα που έχει από τις άγονες γραμμές που εξυπηρετεί στο βόρειο Αιγαίο. Το αποτέλεσμα θα είναι να καταστεί ασύμφορη η εξυπηρέτησή τους και τελικά θα αναγκαστεί να παρατήσει αυτές τις γραμμές. Τις γραμμές που προκηρύχθηκαν εκτιμάται ότι θα τις πάρει το «Blue Star Patmos», καθώς είναι το νεώτερο πλοίο που είναι δρομολογημένο στο βόρειο Αιγαίο και μπορεί να τις εξυπηρετήσει. Στη ΝΕΛ πιστεύουν πως σε αυτήν τη φάση, καμμία εταιρεία δε θα ενδιαφερθεί να πάρει τις γραμμές, επειδή δίνονται χωρίς επιδότηση. Στη συνέχεια, η Γενική Γραμματεία θα επανέλθει με νέα προκήρυξη, στην οποία θα προβλέπεται επιδοτούμενη εξυπηρέτηση των δρομολογίων. Τότε θα εκδηλωθεί το ενδιαφέρον των εταιρειών.
Οι εκτιμήσεις που γίνονται από τους κύκλους τής ΝΕΛ, βασίζονται στην πεποίθηση πως το «Blue Star Patmos», λόγω της μειωμένης κίνησης στη γραμμή, είναι ζημιογόνο. Η δρομολόγηση του πλοίου σε επιδοτούμενες άγονες γραμμές θα του δώσει πρόσθετα έσοδα και έτσι θα καταστεί κερδοφόρο ή θα μειωθούν δραστικά οι ζημίες του. Ωστόσο, τα βέλη τής ΝΕΛ δε στρέφονται κατά της ανταγωνίστριας εταιρείας, αλλά κατά της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου. Επειδή η δική της απόφαση είναι αυτή που τη θίγει.
Η απάντηση Σπιλάνη
Στην αντίπερα όχθη, ο κ. Σπιλάνης αναφέρει πως τα όσα κάνει η ΝΕΛ, είναι πρωτοφανή για εταιρεία που θέλει να λέγεται σοβαρή. Συγκεκριμένα μάς είπε πως στην απάντηση που έστειλε στη Γενική Γραμματεία για τις άγονες γραμμές της Λήμνου, δεν προβλέπεται επαναδρομολόγηση του «Θεόφιλος». Παρ’ όλο που με αυτό το πλοίο έχει πάρει μία από τις δύο γραμμές η ΝΕΛ. Ο γενικός γραμματέας υπογραμμίζει πως πολλές φορές έχει τονισθεί στην εταιρεία ότι δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις υφιστάμενες μεταφορικές ανάγκες τα πλοία «Aqua Maria» και «Ταξιάρχης», ιδιαίτερα την περίοδο του Πάσχα.
Επίσης αναφέρει ότι στο πρόγραμμα δρομολογίων της εταιρείας εμφανίζονται πλοία και δρομολόγια για τα οποία δεν υπάρχει έγκριση. Χαρακτηριστικά μάς είπε ότι εκεί που το «Aqua Maria» προβλέπεται να κάνει δρομολόγια στις γραμμές της Λήμνου, εμφανίζεται να κάνει δρομολόγια στο Μεσολόγγι. Επίσης εμφανίζεται να μπαίνει στις γραμμές του βορείου Αιγαίου το «Ionian Sky», το οποίο θα εκτελεί ένα δρομολόγιο από Μύκονο για Σάμο και Ικαρία και στη συνέχεια την άγονη γραμμή που καταλήγει στη Θεσσαλονίκη. Το ίδιο πλοίο θα πραγματοποιεί δύο δρομολόγια από Πειραιά προς Χίο και Μυτιλήνη την εβδομάδα.
Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Σπιλάνης δείχνει αποφασισμένος να συνεχίσει την πολιτική αυτή, αφού πιστεύει πως έτσι διασφαλίζεται η εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών της Λήμνου και των άλλων νησιών του βορείου Αιγαίου.