Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Πολλοί ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νομού που ξεχώρισαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, υπάρχει όμως και μια περίπτωση μαθητή στην οποία δεν μπορούμε παρά να αναφερθούμε ιδιαίτερα. Πρόκειται για το Στρατή Εγγλέζο, τον τυφλό μαθητή του Λυκείου Παμφίλων ο οποίος εξετάστηκε στη Θεωρητική Κατεύθυνση ως ειδική κατηγορία ξεχωριστά από τους συμμαθητές του και κατάφερε να πετύχει 20άρια σε όλα τα μαθήματα. Τώρα, λίγο πριν αρχίσει η προετοιμασία του για τη μετακόμιση στη συμπρωτεύουσα, όπου και θα σπουδάσει στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, ο ίδιος και οι γονείς του μιλούν στο «Ε» για τη μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλλε ο 18χρονος όλη τη χρονιά, αλλά και για τη στήριξη που είχε απ’ όλες τις πλευρές - σχολείο, φίλους και οικογένεια -, που προσπάθησαν κι αυτοί με τον τρόπο τους να τον βοηθήσουν όσο μπορούσαν.
Το Στρατή Εγγλέζο τον γνωρίσαμε πριν από δυόμισι περίπου χρόνια, όταν γίνονταν προσπάθειες να σταλεί στο Λύκειο Παμφίλων ο απαιτούμενος εξοπλισμός που θα διευκόλυνε τον ίδιο και τους καθηγητές του στην εκπαίδευσή του. Ένα χρόνο μετά, ήταν παραστάτης στη σημαία του Σχολείου του.
Σήμερα, με τα αποτελέσματα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων να έχουν ανακοινωθεί, ο 18χρονος πλέον μαθητής απέδειξε για άλλη μια φορά πως η δύναμη της θέλησης μπορεί να υπερνικήσει κάθε εμπόδιο. Παρά το ότι είναι τυφλός από τη γέννησή του, κατάφερε να πετύχει 20 σε όλα τα μαθήματα της Θεωρητικής Κατεύθυνσης όπου εξετάστηκε, ξεχωριστά από τους μαθητές του και από ειδική επιτροπή, αποτελούμενη από καθηγητές του Σχολείου του.
«Όσοι έχουμε προβλήματα όρασης, δε δίνουμε Πανελλαδικές», είπε ο ίδιος μιλώντας χτες στο «Ε». «Εξετάστηκα σε τέσσερα θέματα στο κάθε μάθημα, ίδια με τους άλλους στα μαθήματα τα ενδοσχολικά και διαφορετικά, αλλά ίδιας δυσκολίας, στα μαθήματα της Κατεύθυνσης. Δυσκολεύτηκα περισσότερο στα Λατινικά, αφού είναι στην ουσία μια ξένη γλώσσα που έπρεπε να μάθω εξ ακοής και ήταν ένα μάθημα που από πέρυσι που το ξεκίνησα, μου φάνηκε δύσκολο.»
Αντί για γεωπόνος… φιλόλογος
Τώρα, αφού συμπληρώσει φυσικά και το μηχανογραφικό του μέσα στο Σεπτέμβριο, ετοιμάζεται να αλλάξει και πάλι τόπο κατοικίας - η οικογένειά του είχε μετακομίσει στη Θεσσαλονίκη όταν ο ίδιος έμπαινε στο δημοτικό, προκειμένου να έχει κατάλληλη εκπαίδευση στη Σχολή Τυφλών και ίσες ευκαιρίες με άλλα παιδιά της ηλικίας του. Η συμπρωτεύουσα τον περιμένει για άλλη μια φορά, ώστε να σπουδάσει στο Παιδαγωγικό Τμήμα τού Α.Π.Θ..
Ο Στράτος, ωστόσο, ήθελε να σπουδάσει γεωπόνος, αφού η αγάπη του για τη φύση είναι μεγάλη. Αυτός ήταν και ο λόγος που η οικογένειά του επέστρεψε πριν από τρία χρόνια από τη Θεσσαλονίκη, αφού η ενασχόλησή του με τον μπαξέ του παππού του κάθε καλοκαίρι, ήταν κάτι που τον γέμιζε όλο και περισσότερο.
«Το Γεωπονικό ήταν πρώτη επιλογή μου, επειδή μου αρέσει να ασχολούμαι από μικρός με το χώμα, τα λουλούδια και τα λαχανικά, αλλά δε με δέχονταν», λέει ο Στράτος. «Θα σπουδάσω Φιλολογία, που έχει το καλό ότι έχει επαγγελματική αποκατάσταση. Δεν περιμένω να δυσκολευτώ σε κάτι, αφού ξέρω και άλλα παιδιά σαν εμένα που σπουδάζουν εκεί και τα έχουν καταφέρει.»
Όλη η οικογένεια Εγγλέζου, χαρούμενη για την επιτυχία του Στρατή
«Όλοι τον στήριξαν…»
Γενικά, πάντως, ο Στρατής υποστηρίζει πως δεν αντιμετώπισε δυσκολίες. Ήταν πάντα μαθητής τού «άριστα», φέρνοντας γενικούς βαθμούς πάνω από το 19 κάθε χρόνο, και όλη τη χρονιά αφιέρωσε πολύ χρόνο για μελέτη και προετοιμασία.
Το πόσο πολύ προσπάθησε και το πόσο ήθελε να είναι πάντα πολύ καλά προετοιμασμένος στο σχολείο, επιβεβαιώνει κατ’ αρχήν η μητέρα του, Ταξιαρχούλα, που ως νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής ήταν σε θέση να προσφέρει αρκετή βοήθεια στο γιο της. Έντονα φορτισμένη από την επιτυχία του Στρατή, χαρούμενη αλλά και αναστατωμένη για το τι σημαίνει αυτή για από εδώ και πέρα, είπε χτες μιλώντας στο «Ε»: «Νιώθω και περήφανη για το Στράτο και συναισθηματικά φορτισμένη. Ο αγώνας του απέδωσε. Περάσαμε μαζί όλη αυτή την επιτυχία και όλη την προσπάθειά του. Συναντήσαμε δυσκολίες με το ότι ήταν πολύ μεγάλη η ύλη και έπρεπε κάποια στιγμή να προλάβουμε το χρόνο, αφού κάθε πρόταση δική μας είναι τρεις προτάσεις γι’ αυτόν. Προσαρμόζαμε εικόνες και ηχογραφούσα παραγράφους σκόρπιες στο μαγνητοφωνάκι, για να μπορεί να έχει ένα ενιαίο κείμενο να διαβάσει, για να μπορεί να είναι καλά τακτοποιημένος, οργανωμένος και έτοιμος για την κάθε εξέταση.
Δεν πήγε ποτέ απροετοίμαστος, ούτε θεώρησε ποτέ την αναπηρία του εμπόδιο. Είναι άλλωστε ένα καλό και δυναμικό παιδί, που διάβαζε κι έκανε όλες τις άλλες δραστηριότητές του χωρίς να αφήσει κανένα κενό. Τώρα θα πρέπει να δούμε πώς θα φτιάξουμε το πρόγραμμά μας ώστε να μπορούμε να πηγαινοερχόμαστε Θεσσαλονίκη. Για τον ίδιο, για το αν θα τα βγάλει πέρα, δε φοβάμαι. Θέλουμε να είναι ανεξάρτητος και μπορεί. Και θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον τέως διευθυντή του Σχολείου, Μιχάλη Στρατάκη, που μας είχε βοηθήσει πολύ με τα γραφειοκρατικά ώστε να έρθει ο απαιτούμενος εξοπλισμός για την εκπαίδευση του Στράτου στο Σχολείο, το νυν διευθυντή, Παναγιώτη Χατζηβασιλείου, αλλά και τους καθηγητές του Κατερίνα Βαβαλιάρου, Μυρσίνη Κουκούτα, Νίκο Κεφαλά, Σοφία Βάρκα, Γωγώ Δημητρακοπούλου, Χρήστο Συναχοίρη και Αναστασία Θεμελιάδου και τους συμμαθητές του, που πάντα τον στήριζαν.»
Τι λέει ο διευθυντής του Λυκείου Παμφίλων για τον αριστούχο μαθητή:
«Επέδειξε ζήλο απαράμιλλο…»
Με τα καλύτερα λόγια εκφράζεται ο νυν διευθυντής του Λυκείου Παμφίλων, Παναγιώτης Χατζηβασιλείου, για τον αριστούχο Στρατή Εγγλέζο.
Μιλώντας χτες στο «Ε», ο κ. Χατζηβασιλείου τόνισε πως ο 18χρονος είχε πολύ καλή συμπεριφορά όλη τη χρονιά και ήταν από τους πιο αγαπητούς στους συμμαθητές του, οι οποίοι για χρόνια τον τιμούσαν εκλέγοντάς τον στο 15μελές συμβούλιο, με πολλές ψήφους.
«Έκανε μια πολύ καλή εντύπωση ο Στρατής», ανέφερε ο διευθυντής. «Υπήρξε πολύ καλός μαθητής καθ’ όλη τη διάρκεια των λυκειακών του σπουδών κι επέδειξε ζήλο απαράμιλλο κι εφάμιλλο με αυτόν που δείχνουν τα παιδιά που δεν εμφανίζουν κανένα ανατομικό πρόβλημα. Η επιτυχία του ήταν κάτι που όχι μόνο το περίμενα, αλλά για το οποίο ήμουν σίγουρος, αφού έκανε φοβερές προσπάθειες και κάλυπτε ό,τι κενό είχε μέσα σε μια εβδομάδα.»